Otevřená diskuse s cílem pojmenovat si aktuální stav a jasně si definovat výstup spolupráce. Sladit si vzájemná očekávání. V této fázi se maximálně dotazuji já klienta. Nejčastěji kladené otázky jsou „Co? Proč? Kdy?“. Na otázku „Jak?“ později odpovídám já.
Příprava a prezentace akčního plánu doporučených konkrétních změn v návaznosti na SWOT analýzu. Zde se maximálně dotazuje klient. Cílem je, aby klient porozuměl tomu, jaká cesta a proč vede ke kýženým změnám.
V této fázi spolupráce se realizuje a průběžně vyhodnocuje nastavený akční plán. Jedná se o úzkou spolupráci s klientem, který musí znát „Co, proč, jak a kdy?“ se realizuje.
Výsledky vyhodnocujeme průběžně tak, abychom vždy volili správnou cestu a aby byl klient na konci spolupráce maximálně spokojený.